onsdag 15 januari 2014

En ny start i ett nytt land

På plats i Belgien efter en mycket lång väntan. Sen jag kom hem från Australien har jag varit hemma i Sverige och jobbat och jobbat och jobbat. Men nu äntligen har jag och mitt flyttlass landat i Belgien. 

Just nu är jag hemma hos Kevins mamma och pappa, eftersom Kevin måste jobba så är jag hemma med hans mamma Jenny. Hon har opererat sitt knä och är sjukskriven i två månader. En bra start för oss att lära känna varandra. Kevin mamma är supersnäll och hjälper mig med allt jag frågar om. Jag vet nu varför Kevin är så snäll och omtänksam. 

Sen i lördags då jag kom hit (efter vad som kändes som en 35 timmars flygning) åkte vi till vår lägenhet i Gent. Helt ärligt var jag mycket nervös inför vad jag skulle få se, då standarden här i Belgien inte är riktigt som hemma, och inte heller är inredningen som vår ljusa skandinaviska inredning. Men jag blev mycket glad när jag så hur stor lägenheten var, 85 kvadratmeter, ett helt nytt kök och helt ok badrum. Det enda som var minus var den hemska orange färgen som kille innan oss målat.

Efter det så åkte vi till IKEA eftersom jag längtade hem.. hehe nejdå! Vi köpte lite saker som behövdes i lägenheten (sådant som Kevin inte hade tänkt på). Efter det var det dags att dra sig hem till Kevins föräldrar i Oudenaarde där även hans syster Kelly och hennes pojkvän Marvan väntade på oss. Blev kramkalas och utdelning av svenska godsaker. 

På söndagen så åkte vi hela familjen Lateur till Weba, en möbelaffär i Deinze för att shoppa loss lite. Hittade fina möbler till vårt vardagsrum: 


Och i måndags och igår (tisdag) så har jag varit hemma med Jenny och letat efter soffa, gardiner mm. Jag har även hunnit träffa Kevins mormor, morfar och moster som var här igår. Kevins mormor hade med sig en kaka, smoeltaart som tydligen görs med något hemligt familjerecept. Var supergott! 

Har även hunnit lära mig nya fraser och ord på flamländska, Kevins pappa Luc är väldigt noga med att jag ska lära mig och pratar bara flamländska med mig :) 

Jag och Kevin har även på kvällarna målat i lägenheten, från orange till vitt :) Har bara efter bilder för det var så hemskt innan så det gick inte att ta kort på haha. 



Ikväll ska vi iväg och köpa en frys/kyl när Kevin kommer hem från jobbet :) Ingen målning idag eftersom Kevin jobbar på dagarna blir det inte mycket sömn. Men på lördag eller söndag kommer vi flytta in :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar